justindbblogg

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Bieberlicious - 27 mars 2011 13:37

 

är det verkligen ingen som vill vara med på en suppert video till justin? ;o 

antar att ni inte bryr er så mycket som ni tror om han.. 


ni ska altså ta en bild PÅ ER SJÄLVA och hålla i ett papper där det står ''we support you justin, come to sweden please'' ELLER redigera en bild PÅ DEJ SJÄLV som det står likadant nånstans. förstår ni? 

sen vill jag att ni skickar in det till stina.wilma@hotmail.com , sen så sätter jag ihop ALLA bilder jag fått in så det blir en video med låt och alla fina bilder. om ni nu bryr er om justin bieber som denna blogg handlar om. 


TACK FÖR NI SKICKAR TILL RÄTT HOTMAIL NU I FÖRHAND ! 


bieberlove / elin 

Av Bieberlicious - 27 mars 2011 13:14

U smile i smile - Del 14 

Jessicas perspektiv

jag vaknade tidigt nästa morgon, letade sej in till mörkret bakom rullgarinen, jag sträckte på mej och hjäspade, jag satte mej upp på sängkanten och kände mej faktiskt väldigt pigg och utvilad, så jag gick glatt ner till dom andra som satt och åt frukost tillsammans. 
- Godmorgon sunshine! sa pappa och jag gav han en puss på kinden.  
- Godmorgon pappa, godmorgon mamma! svarade jag. 
Jag satte mej på stolen brevid Sandra.
- Godmorgon! sa hon med macka i munnen. 
Jag nickade lite till svar för jag hade med fullt med macka i munnen, jag hällde upp lite juice i ett glas och tog en klunk för att svälja ner allt jag hade i munnen, idag tänkte jag ringa Gaby och Julle, för imorgon är dansen så jag skulle vilja va med dom idag. Och så var det ett tag sen jag träffade dom, plus att jag varit lite deppig ju. 
- Jag ska ringa Gab och Julia sen, är det okej? frågade jag. 
- Självklart, bra att du kommer ut lite och träffar kompisar! svarade pappa. 
Jag reste mej upp och tog min disk och ställde in det i maskinen, sen tackade jag för maten och gick sen upp på mitt rum. Jag gick fram till min garderob och började rota lite, det var en varm dag idag så jag tog fram en hög kjol och en blommig tröja, jag satte kjolen strax över midjan och stoppade ner tröjan i. Jag tog mitt ljusbruna ''magskärp'' och spännde det vid kjolens slut, jag gick in i badrummet och barstade ut mitt mörkbruna platta hår, det har blivit så himla långt mitt hår. Jag drog på lite fondation och mascara, jag brukade bara sminka mej lite grann för annars såg det ju inte naturligt ut alls. Jag tog min mobil och satte mej på skrivbordsstolen, jag bläddrade fram Gaby i kontaktlistan och ringde upp. 
- Hallå, det är Gaby? 
- Hej, det är jag, Jess.
- Åhhh, vad skönt att höra från dej, jag har varit så orolig för dej, mår du bra? 
- Jadå, jag är helt okej, jag tänkte om du hade lust att ses? Julia du och jag? 
- Självklart, men vänta, vi ringer upp julia också! 
- Ja, jag lägger till henne. 
- Bra! 
- Så, vad ska vi göra då? 
- Jag vet inte, vi kan kanske dra till stan? Eller nej, det orkar jag inte, för varmt. 
- Ja, och jag har inget att göra där heller! 
- Hej det är Julia? 
- Julia! skönt att du svara, halvskrek jag. 
- Åh, Jess, vad roligt att du hör av dej, är gaby med?
- Ja, det är hon. 
- hejhej jullebulle, sa gaby!
- haha, hej. 
- Men julia? du jag och gaby ska ses typ nu, nån idé om vad vi kan göra? 
- Ja, vad roligt. Nej, men jag är ensam ni kan väll komma hit? 
- Ja, Gaby, jag kommer till dej snart så går vi till Julia tillsammans. 
- Ja, gör det. 
- Okej, vi ses snart, älskar er. 
- Älskar er mer. Sa gaby och julle till svar. 
*slut på samtalet* 
Jag gick ner till dom andra och satte på mej mina svarta ballerina skor, jag tog ingen jacka, då lär jag ju typ dö av hetta. 
- Mamma, jag drar till Julia, har mobilen om du vill nåt! Hejdå!
Jag smällde igen dörren efter mej och gick med snabba steg bort till Gaby.. 

Justins prespektiv
När jag hade ätit frukost så ringde Chaz och hörde om jag hade lust att hänga på han, Christian, Caitlin och Ryan, jag sa jaa! 
- Men vart ska vi va då? fråagde jag Chaz. 
- Gå ner mot MC så möts vi där. 
- Okej, går nu, ses!
- Ses broo  ! 
* slut på samtalet* 
- Mamma, jag drar och träffar Ryan, Christian, Caitlin och Ryan! 
- Gör det gubben, ha så kul. 
Jag gick iväg till MC och det tog bara 3 minuter typ för jag sprang ju lite också, dom stog redan där och jag gick ner till dom. 
- Hey! sa jag och bankade Chaz i ryggen och gav Caitlin en kram. 
- Eyy? Varför får jag smärta och hon kärlek för? flinade Chaz till mej. 
- För du är kille och hon är tjej. 
- Och vad menas med det där? Sa Caitlin och slog mej hårt i armen. 
- Hallå! vad var det där bra för? skrattade jag. 
- Just det, förlåt, man ska ju inte slå tjejer flinade Caitlin. 
- Okej, nu släpper vi det.. Sa Christian mitt i allt. 
- Tycker jag med, sa jag och plutade med läppen åt Caitlin som flinade åt mej. 
Vi började gå neråt mot kvarteren då jag ser en tjej går lite längre bort. Vi gick åt det hållet och när vi kom närmare såg jag vem det var. Jessica. Jag hade bara lust att rusa till henne och krama om henne, jag ville bara kyssa henne, men jag kunde inte, hon gick och kollade ner i mobilen, och tog ut hörlurarna ur öronen och lät dom hänga, Chaz visslade på henne. Han fattade ju inte! 
- Chaz, för fan, det är Jessica! 
- Aha, oj, shiet. Sorry mannen. 
Jess tittade upp och mötte mej med blicken. Vi fick en lång ögonkontakt och jag tror ingen av oss hade märkt att alla stannat, helt plötsligt skakade hon på huvudet och en liten tår föll ner längs hennes kind. Hon sprang snabbt förbi oss och sprang in på en tomt. Hon knackade på och vände sej om och kollade på mej, jag öppnade munnen för att säga något, men ändrade mej snabbt. Hon klev in i huset och dä försvann hon. Jag får iaf se henne imorrn igen.. tror jag. 
- Broo, du ser helt paj ut! Var det så jobbigt att se henne? Sa Chaz och ruskade om mej. 
- Nej, jag blev jätteglad över att se henne, det som sårar är att jag inte kunde gå fram, krama henne och säga vad jag känner. 
- Åhh, du har verkligen inte kommit över henne mannen. 
- Nej, men hon ska bli min, det är det ända jag vet om min framtid. Sa jag och stirrade tomt framför mej..
Jessicas perspektiv 
När jag såg honom stog hela världen stilla, jag vill bara springa fram och kyssa hans mjuka läppar, men ändå inte. 
Dörren öppnades och jag gick in. 
- Hej Gaby! Sa jag och kramade henne.
- Hej, åhh, det var längesen! 
- Ja, är du klar, så kan vi gå direkt? 
- Ja. 
Hon satte på sej sina skor och vi gick ut. Fan också. Han var kvar utanför än! Vi gick ner för trappan och Gaby såg han det första hon gjorde. 
- Oh my bieber, OH MY BIEBER! skrek hon rakt ut. 
- vadå? frågade jag. 
- Ser du vem som står där?! Det är JUSTIN BIEBER!! AGGGHHH, JAG DÖÖÖR! KOM VI GÅR FRAM! skrek hon och drog tag i mej. 
- Va, nej! Gaby, vi går till julle ist..
- Men skämtar du, bara för att du har träffat Justin har inte jag det, det här är min livs bästa dag och den ska inte gå åt skogen! 
- Men Gaby, jag vill in.... 
- Kom nu!! avbröt hon mej och sprang fram till Justin. 
Justin stog och kollade på oss, Gaby rusade fram och kramade om honom. 
- Oh my bieber, det är du! Det är du! Kan du signera min arm? sa hon och höll fram sin arm. 
- Ehmn.. Visst, sa han och tog fram en penna ur fickan. Han skrev sin aoutograf och Gaby kramade han ännu en gång. 
Jag stog där som en tönt och bara glodde och kände hur stenen i magen nästan var i marken nu. Jag kände en tår trycktes ut ur mitt öga och jag orkade inte vara kvar. 
- Gaby, jag går, kom till julle när du har haft ditt roliga här. Sa jag tyst och gick min väg. 
Alla i den lilla gruppen kollade efter mej och Justin framförallt. 

Justins perspektiv 
När jag såg henne så forkrossad så kände jag hur svårt det blev allting. Jag såg henne gå sin väg, för att hon inte ville se mej..
- Hon saknar dej med. Sa hennes kompis Gaby. 
- Va?.. 
- Ja, igår satt vi i telefon, och hon har aldrig någonsin sjungit på nån av dina låtar förut, men igår började hon sjunga på never let you go och spelade gitarr till. 
- seriöst? sa jag. 
- Ja, hon har till och med skrivit en egen låt om allt.. som ni gjorde.. 
- Oj.. var det ända jag fick fram. 
- Justin, den cheyen betyder allt för mej, snälla, låt hennes liv vara bra.. Jag älskar dej Justin, men jag älskar min allra bästa vän, min nästan syster lite mer, och jag vill inte att hon ska leva ett liv som bara innebär att sjunga sorgsna låtar.. hon är jätteduktig på att sjunga, hon är grymt söt. Hennes dröm är att få jobba inom musik, ja, som dej ungefär, och att få ett modelljobb. men hon kommer inte kunna få det, för det mesta är redan förstört, hon går aldrig ut längre, hon sjunger knappt låtar mer än sorgsna låtar då & då. Justin, hon gillade verkligen dej. Om jag var du så skulle jag göra allt för att få tillbaka henne... 
- Du vet inte vad jag försöker med.. 
- Nej, det vet jag inte. men jag vill ha tillbaka min bästa vän. 
- Det kommer du få med. Jag lovar. 
- Okej, tack, men ska gå, hejdå! och tack! 
- Så lite.. hejdå, svarade jag tyst. 
Hon började småspringa bort och tillslut var hon borta.. 
Jessicas perspektiv 
När jag  äntligen var framme vid Julia så messade mamma och frågade om jag kunde komma hem. 
Till mamma: Mamma, jag har precis kommit fram.. 
Från mamma: men ni träffas väll imorgon?.
Till mamma: mm, okej, kommer.. 
Julia öppnade dörren och kramade om mej, jag berättade vart Gaby var och allting, sen sa jag att jag var tvungen att gå hem men att hon kunde följa mej så kan hon ju med träffa justin.. så så blev det, vi gick långsamt samma väg som jag kom ifrån, och tillslut mötte vi Gaby påvägen. 
- Gaby, jag måste hem. Mamma messade.. men julia vill träffa justin, ta med henne dit igen. 
- Okej, kolla Julia! Sa hon och visade aoutografen hon fick på sin arm. 
- WOW! Jag vill med ha en! Sa julia. 
Vi gick tillbaka till dom och dom stog kvar. Julia och gaby kramade mej och sa hejdå och sen gick vi åt varsitt håll. När jag var hemma så frågade jag mamma varför hon ville jag skulle komma hem, och det var bara för att hon behövde hjälp i huset! 
- Kunde inte pappa, sandra och du hjälpas åt? 
- Nej, vi behöver allas hjälp. Ta disken nu. Sa mamma.
- mm. 
Jag gick surt dit och plockade snabbt in det rena från maskinen och stoppade in det smutsiga, sen så satte jag mej på stolen med gitarren i knät och började sjunga. 
'children are crying, soldiers are dying, some people don't have a home. Ohh, I've got a vision to make a difference and it starting today.' 
sen tröttnade jag på den låten så jag började spela lite på Nelly - Just a dream. 
'I was thinkin' about you, thinkin' about me, thinkin' about us, what we gonna meet.. ' 
Jag la ifrån mej gitarren och slängde en blick mot klockan. Klockan var redan halv 6, hur länge hade jag suttit med gitarren i knät?! Mamma ropade och frågade om det var okej med pizza ikväll. 
- Jadå ! ropade jag till svar. 
Pappa åkte och hämtade pizzan, efter ca 20 minuter framför tven kom han och vi alla åt.. 
________________________________________________________________
jag är sååååå lessen för att ni inte fick två noveller igår, jag som fick 11 kommentarer! :'( 
jag är verkligen lessen!! men igår skulle jag lägga ut två delar i ett inlägg men mitt internet vill oftaast inte sammarbeta med mej så det blev inte så, men får jag 10 kommentarer idag får ni 1 eller 2 till idag! LOVAR! :d 
much love / elin 
 

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards