justindbblogg

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Bieberlicious - 24 mars 2011 20:52

U smile, i smile - Del 12
(jessica) 
- Ja gumman, jag kommer till djuraffären om 10 minuter. Har det hänt något? 
- Nejdå.. Jag skulle bara träffa justin lite sen orkade jag inte ta bussen. 
- Okej, ses! 
- Tack mamma, ses! 
Jag väntade och väntade och till slut kom mammas bil och stannade utanför. Jag öppnade dörren till framsätet och såg att Wilma satt på golvet i sätet. Hon blev så glad och jag blev så glad över att få se min hund, för det var hon, det var bara min bara att dom andra fick ta hand om henne också.
- Hej min ängel. sa jag med glad röst. 
Hon hoppade på mej och slickade mej, men tillslut lugnade hon ner sej och hoppade upp i mitt knä och la sej. Jag klappade henne långsant på huvet och bara log åt hennes njutning. mamma började åka och vi satt helt tysta. Förutom Wilma som kurrade då & då. 
- Hittade du det du ville han då? frågade mamma plötsligt.
- Ja, en lila klänning och svarta klackskor. Du får se när vi kommer hem sen. 
- Vad fint. Ja, du får sätta på dej allt då så får vi alla se. 
- Ja.
- Vem ska du dit med då? 
- Jag, Julia och Gaby går dit tillsammans och så är vi bara där. 
- Men killar då? Ska man inte ha med sej en sån? 
- Det måste man ju inte, sa jag och ryckte på axlarna.
- Du kan väll ta med dej Justin? sa mamma glatt.
- Mamma, jag vill inte prata om han. Det är ingenting mellan oss. Han hade ett förhållande med Selena.. sa jag tyst.
- Älskling. Men han har ju gjort slut nu med henne. Det stog i tidningen imorse.
- Ja, men jag vill inte veta av han. Han är ett kräk. 
- Men det är han inte. Jag såg att en tröja som det stod Justin på eller något som låg i din säng. Så jag tror inte du har kommit över han..
- Mamma, jag vill inte att du går in i mitt rum, det har jag ju sagt till dej flera gånger. Mitt rum är mitt rum.
- Förlåt gumman.. Nu pratar vi om nåt annat då! 
- Mhmm. 
- Är du hungrig? frågade mamma.
- Ja, rätt så, jag åt inte så mycket till frukost. 
- Ska vi köpa nåt påvägen eller? pizza? frågade mamma. 
- Visst.. men då måste vi ju åka bort till maxi där borta för dom har vegopizza ju. 
- Då gör vi det då. Men ska du inte börja äta kött igen? 
- Nej mamma, det kanske ligger en häst i kötet ni äter. Inte än på ett tag kommer jag äta det. 
- Okej, men du har hålt dej sen du var 7 år nu. I hela 8 år. 
- Jag vet. 
- Jaja, sa hon och backade in på parkeringen. 
Jag öppnade dörren och klev ut.
- Jag kommer snart min ängelk. Sa jag till Wilma och gav henne en puss på huvet. 
Jag fick en puss tillbaka, fast hennes puss fick jag ju i hela ansiktet. Jag skrattade åt henne och klappade om henne. Sen stängde jag igen dörren och gick iväg till mamma som stog och väntade. Vi gick in till pizzerian och kollade vad dom hade. 
- Jag tar nummer 11. Vegopizzan tack. Sa jag till han som stog bakom disken. 
- Sen kan du ta 2 kebab. sa mamma. 
- Var det bra så? frågade gubben. 
- 1 sallad och en stor cola med då. 
Vi batalde och tog påsen, sen gick vi tillbaka till Wilma, jag la in alla saker i baksätet och sen hoppade jag in till Wilma. Hon satte sej i knät på mej och vi åkte iväg igen. Nu skulle vi vara hemma om 5 minuter igen. Skönt. 
*pling* sa det i min mobil, det var ett sms. Jag kollade vem det var ifrån. Justin. Jag kollade på mamma för att se så att hon inte kollade på min mobil. Det gjorde hon inte. Jag öppnade sms: et och läste. 
'' Hej, du Jess, jag vill bara att du ska veta att det är slut mellan mej och Selena och jag saknar dej redan massor. helt ärligt. Men, jag hoppas du mår bra. För det gör inte jag.''
Jag svarade inte. Han behövde inte veta att jag mådde skit efter allt. Eller att jag faktsikt saknade han.. lite.. Jag la ner mobilen i fickan igen och mamma parkerade på vår uppfart. Jag öppnade dörren så att Wilma kunde hoppa ut sen klev jag ur själv. Mamma tog alla grejer ifrån bilen och sen gick vi till dörren. 
- Hallå?! skrek jag när jag kom in. 
- Hej, jag är i vardagsrummet. Svarade pappa. 
- Duka, vi har köpt pizza! 
- Oj, vad gott. Okej. Men vi måste äta här inne, jag måste kolla på matchen. Sa pappa. 
- Okej.. 
Mamma kom också in ställde ner påsen med pizzorna i på golvet. Pappa kom till hallen och tog påsarna och gick in med i vardagsrummet igen. När allt var klart så tog jag min pizza och ett glas med cola i handen. 
- Jag äter på mitt rum, sa jag. 
- Äh, okej.. svarade mamma. 
- Kom Wilma, ropade jag och Wilma kom till mej. 
Jag gick upp och som vanligt så låste jag dörren om mej. Wilma hoppade upp i min säng och la sej och sov. Jag satte mej vid skrivbordet och satte på datan. Jag gick in på mpd och såg att ''justinbieber'' hade laddat upp en bild. Jag klickade på han och han hade en bild på mitt öga.. Jag läste vad han hade skrivit. ;
'Jag vet att du hatar mej, men för det måste jag inte hata dej. Du vet vem du är och om du nu läser det här så vill jag att du ska veta att jag saknar dej. Du svarar ju inte på mina sms, så jag vet inte vad jag ska göra. Jag får väll bara glömma dej helt enkelt? Men jag älskar dej av hela mitt hjärta..' 
Jag gick bort från bilden och kollade mina egna kommentarer. Det var fortfarande bara massa kommentarer som ''vem?'' och ''finns för dej''. Jag svarade inte på dom. Bara gick bort därifrån. Jag gick in på twitter och kollade om det hade hänt något där. Det var bara massa skvaller om senaste nytt att Justin är inte tillsammans med Selena för han gillar visst en annan och blablabla. Sånt där tråkigt. Jag bestämde mej för att gå till stranden och sätta mej. Det är nog ändå inga där eftersom det är så kallt och blåsigt idag. 
Jag gick ner till dom andra och tog med mej Wilma. 
- Hörrni? Jag går iväg till stranden. OCh tar med mej Wilma, hon vill säkert komma ut lite. 
- Gör det. Ta med mobilen så vi kan nå dej. 
- Jadå, det gör jag. 
Jag drog på mej skorna och tog min jacka idag. För idag var det kallt. Wilma behövde inte något koppel så jag gick bara ut ur dörren och smällde igen den. Jag gick iväg mot stranden och wilma trippade vid min sida. 
- Vill du springa? frågade jag wilma. som stod och kollade på mej. 
Hon började småspringa, jag tog det som ett jaa. Jag började springa allt jag hade mot henne och sen sprang vi ända fram till stranden. Jag brukar tycka om och tävla med wilma, det är kul att utmana sej själv. Jag menar och är ju snabb som vinden så jag kommer aldrig ifatt henne. Vi gick sista stegen innan vi var uppe på stranden. Det satt någon lite längre bort. Där jag brukade sitta. Jag fick väl lov att sitta här då. Jag satte mej ner i sanden och wilma la sej brevid mej och pustade ut. Han som satt längre bort kollade på mej bara. Jag kollade bort och bara tänkte lite. Jag la mej ner i sanden och slöt ögonen. Det var så skönt att ligga där. 
(justin) 
Det var verkligen skönt att sitta och bara fundera där på¨stranden. Det var som Jessica sa, hon älskade att sitta på stranden. Det kommer jag med börja göra nu. Jag kollade bort på tjejen som satt därborta med hunden. Hon hade lagt sej ner, jag såg inte alls vem det var. Det var blåsigt och så var det rätt långt borta. Jag började sjunga lite. 
'felt so far away, from where we use to be, and now where standing, and where do we go? when there's no road. to get in your heart. Let start over again. So it's up to you, and it's up to me.' 
Gud, jag hatar mej själv just nu. Allt var perfekt. Varför skulle allt pajjas för? Fy, vad är meningen med livet egentligen? 
jag måste lära mej livets största gåta ; älska, glömma och förlåta.  jag måste fortfarande älska henne, det går inte sluta göra, men jag måste ändå glömma henne eftersom det är det hon vill. Och jag måste förlåta både mej och henne för det jag gjorde. Livets gåta hör visst ihop med mej. Det viktigaste är nog att förlåta. Jag ställde mej upp och började gå hemåt. Precis då hörde jag hon där borta som började sjunga lite smått på min låt. 
'and when you hold my hand than i understand, that it's meant to be, couse baby when you're with me, it's like an angel come by, and took me from heaven, and when i stare in your eyes, it coulden't be better, i don't want you to go, ohno' 
Det lät ju bra också.. Skulle jag gå dit och se vem det var? Nej, jag går hem nu istället. Vi kanske kommer ses många gånger här på stranden. Jag gick långsamt tillbaka till huset och bara underade vem det var det där. Men skitsamma, det ända jag ska göra nu är att se till att vinna tillbaka Jessica, ingen annan. 
(jessica) 
'couse this lives to long, and this loves to strong..'  

- Ska vi gå hem Wilma? 
Jag reste mej upp och wilma gjorde samma sak. Vi gick långsamt hemåt. Jag öppnade dörren och gick in.
- Jag är hemma! Sa jag. 
- Okej, gick det bra? 
- Jadå. 
- Kan vi få se kläderna nu då? 
- Visst. Jag går upp och sätter på mej det. 
- Gör det. 
- Mamma, kan du ge Wilma lite mat bara?
- Självklart. Kom Wilma! sa mamma. 
Jag gick upp till mitt rum och tog fram påsarna. Jag tog av mej mina kläder och drog klänningen över huvudet. Den satt verkligen perfekt. Jag var verkligen nöjd med den här. Skorna testade jag inte i affären så jag hoppas dom är bra. Jag satte på mej skorna och som tur var så passade dom också, och allt var jättefint tillsammans. Jag gick runt lite i rummet för jag var inte så jöttevan vid klackar men det gick bra. Jag kunde ju gå i dom i alla fall! Jag gick ner för trappan till dom andra som satt i vardagsrummet och kollade på nån gammal film. 
- Sådär! Sa jag och gick fram till dom. 
- Åhhh, vad fin du är gumman, sa pappa. 
- Du passar verkligen i den där färgen. Sa mamma. 
- Tack! 
- Gå fram till tv:n. Sa mamma. 
Jag gjorde som hon sa och gick fram till tv:n.
- Vad bra, du kan ju gå i klackarna med! Sa mamma. 
- Ja, annars skulle jag inte köpt dom mamma. 
- Det var verkligen jättefint allting. Sa pappa och granskade mej. 
- Ja, det har du då verkligen hittat dej något fint. När är dansen? frågade mamma. 
- Den är ju imorrn mamma. svarade jag. 
- Jaha, okej. 
Jag gick därifrån och upp på mitt rum och bytte om. Jag satte på mej min sovtröja och gick ner till dom. Jag tänkte kolla på en film på mitt rum. Jag gick ner och valde en film. Jag valde att kolla på Flicka. En jättebra hästfilm som nog var min favoritfilm. Jag satte på den och satte mej i sängen tillsammans med wilma. Kl var bara 8, men jag kände att jag började bli trött. Så det dröjde inte länge förren jag hade somnat..
____________________________________________________________________
förlåt för ni nt får bilder så mycket men ikväll försökte jag men då hackade allt ihop bara! o: 
kommentera? :) 
love / elin

Av Bieberlicious - 24 mars 2011 14:37

 

bild 1, jessicas outfit.

 

bild 2, stan. 


U smile, i smile - Del 11
 
(jessica) 
 
Jag vaknade vid 9 tiden av att klockan ringde. Jag gick direkt upp och ställde mej i duschen. Jag duschade snabbt och sen satte jag på mej ett par ljusa kortbyxor och en enkel vit tröja, sen ett par ballerina skor till. Efter det lockade jag mitt långa bruna hår. Jag gick ner och såg att det låg en lapp på bordet, jag läste den. ''Godmorgon gumman, hoppas du sovit gott. Vi åkte lite tidigare till farmor och farfar. Pengarna ligger på bänken. Kram pappa''. Jag slängde i mej lite fil och en macka, sen ringde det i min mobil. Julia. 
 
- Hallå! 
- Hej Jess, det är Julia. Vi tar bussen till stan alla 3, vi hämtar upp dej och går tillsammans till bussen. Vi kommer om en kvart? 
- Okej, jag är klar då. Vi ses! puss. 
- Puss, hejdå!
 
Jag la på och ställde in tallriken i diskmaskinen sen så satte jag på mej min tunna svarta skinnjacka och vita converse. Jag tog min gråa väska och la ner pengarna i. Sen tog jag min mobili handen och låste dörren bakom mej. Julia och Gaby stog utanför precis och väntade. Jag gick fram till dom och kramde om dom sen gick vi till bussen.
 
- Hallå, julia, gaby?! Bussen går om 2 minuter!
- VA?! SPRING! skrek Julia och rusade iväg. 
 
Gaby och jag sprang strax bakom. När vi var vid busshållsplatsen så pustade vi ut. Bussen kom nu! Vi gick på och satte oss längst bak. Nu är vi i stan om 10 minuter.
 
- Julia, hur mycket pengar har du med dej? frågade jag. 
- Jag tog med mej 800, det var det jag hade.
- Jaha, okej. Gaby, dudå? 
- Jag tog 1000 från mina sparpengar. Hur mycket har du? 
- Jag fick 1000 kr av pappa igår. Så kunde jag köpa nåt annat också. Sa jag stolt.
- Åhh, vad fuskit. Sa Julia. 
- haha, ja. Min pappa är underbar. Skrattade jag. 
- Men Jess! Du måste berätta allt om dina dagar med Justin! Sa Gaby överdrivet glad. 
- Ja, tell me! Sa Julia lika glatt. 
- Jo, det ja. Ähh.. asso, vi va bara lite. Vi badade. Jag sov hos han 1 natt. Och andra natten hände lite så jag hatar han nu.. 
- Va? Vad hände? Sa Gaby. 
- Selena.. sa jag tyst.
- Åhh.. älskling, finns för dej. sa Gaby snällt och kramade om mej. 
- Tack, men vill bara glömma honom nu. Jag vill bara ha kul med mina bästa vänner. Sa jag och log och gav dom en kram var. 
 
(justin) 
 
Jag satt och åt frukost och undrade vad jag skulle göra åt den här röran. När jag satt och tänkte så kom mamma hem. 
 
- Hej Justin! 
- Hej mamma. svarade jag deppigt. 
- Vad gör du? 
- ingenting alls. 
- Nähä! Vad hade du tänkt göra idag då? 
- Ingen aning. 
- Men ring Jessica då? Ni kan väll hitta på något? 
- Nej, hon hatar mej. 
- Va? Vad har du gjort? 
- Jag berättade om Selena och mej. Och hon blev sur. 
- Det är klart hon blir sur! Men ring hene då? 
- Mhm, jag gör det. 
- Gör det gubben. 
 
Jag gick upp på mitt rum och så satte jag på dolt nummer. Så hon inte kunde se att det var jag som ringde. För då lär hon ju inte svara. Jag knappade in hennes nummer och det gick fram drygt 4 signaler innan hon svarade. Jag blev så glad av att höra hennes röst! 
 
- Hej! Jessica, asso, du förlåt! 
- Du Justin, jag vill ha en trevlig dag med mina vänner nu, köpa kläder till dansen som är imorrn. Snälla, låt mej få njuta av dagen. 
- Förlåt Jess.. 
 
Det var försent, hon hade lagt på. Men vad sa hon? Det var dans imorgon! Och hon skulle dit. Jag har en idé! Jag gick nerför trappan och mamma höll på att packa upp lite saker. 
 
- Vad sa hon? sa mamma såfort jag kommit ner. 
- Hon ville njuta av dagen.. Så hon la på. 
- Åhh.. 
- Men jag har en idé. sa jag. 
- Låt mej höra? sa mamma och satte sej på en stol. 
 
Jag satte mej brevid henne och berättade hela min idé. 
 
- Det låter bra, men vilken låt ska du ta? 
- Jag vet inte.. Jag funderar lite. 
- Görså. 
- Du? Jag drar till stan sen och träffar henne. Eller, försöker. 
- Okej. Säg till sen när du åker då. 
- Arå, jag tar en dusch. 
- Okej. 
 
Jag gick upp och ställde mej i duschen, lät vattnet skölja bort alla mina bekymmer. 
 
(jessica) 
 
- Vi går in här! Sa Gaby som hade sett en fin klänning därinne. 
- Okej, svarade Julia och jag.
 
Vi tittade bland massa fina klänningar, men en sak hade jag bestämt mej för. Den skulle vara lila och inte lång. Sen ville jag ha svarta klackskor till! 
 
- Gaby? Du tycker väll om rosa va? Sa jag.
- Ja, jag letar efter nån sån, som går typ till knäna eller nåt! 
- Vad säger du om den här då? Sa jag och höll upp en ljusrosa kort klänning.
- ÅHHH!!! VAD FIN! Skrek hon och hoppade fram till mej. 
- haha, köp den då? det finns bara en kvar i storlek S. 
- Då måååste jag ha den. Sa hon och tog den till provrummen. 
- Vad ska du ha för nåt då? Frågade Julia.
- Jag tänkte mej en kort lila klänning med svarta klackskor till. 
- Åh, vad fint. Jag vill ha en blå med några klackskor till. 
- Där finns en hel hylla med bara blåa klänningar. Sa jag och pekade. 
- Jag går dit och kollar! 
- Gör det. 
- Hallå? Kolla Jess. Den är ju jättefin! Sa Gaby från provrummet. 
 
Jag gick dit och kollade på henne när hon stog och snurrade framför spegeln. 
 
- Den var jättefin! Ta den! Sa jag.
- Jag ska det. Nu ska jag bara hitta ett par skor till den.
- Ja. 
 
Hon stängde dörren och bytte om till sina kläder. Jag såg en jättefin lila kort klänning. Den var såå vacker. Jag tog den och provade den i sorlek XS eftersom jag var rättså smal. Jag tog av mej tröjan och rättade till navelpeircingen. Det var ett silvrigt smycke med en lila fjäril på. Det var min favorit eftersom jag hade fått det från Gaby förra året på min födelsedag. Jag drog på mej klänningen och den satt perfekt! Den skulle jag köpa! Jag tog av mej den igen och gick ut till dom andra. 
 
- Hörrni, den här ska jag ha! Sa jag och höll upp klänningen. 
- Vad fin! 
- Tack. Nu är det bara du kvar Julia. 
- Ja, och jag har hittat två som jag inte kan välja mellan! 
 
Hon höll upp två stycken blå klänningar. En mörkblå och en väldigt ljusblå. 
 
- Jag tycker den ljusblå. Den var jättefin. Sa jag. 
- Okej, vad tycker du Gaby? 
- Den ljusa. Den var superfin!
- Då tar jag den, innan jag hittar en annan. 
 
Vi gick mot kassan och betalade. Sen drog vi till skoaffären som låg nån gata bort. 
 
- Jag ska ha svarta klackskor, vad ska ni ha? frågade jag.
- Om den finns blå ska jag ha det. Men annars tar jag nog vita.
- Jag säger som Julia. Finns det rosa tar jag det. Annars silvriga eller vita. 
 
Vi öppnade dörren till skoaffären och det första jag såg var ett par svarta high heels. Jag tittade på dom och det var i storlek 36. Min storlek! Jag tog dom i handen och gick efter dom andra. 
 
- Jag har hittat ett par redan. 
- Redan? 
- haha, ja. Ni då? 
- Jag hittade ett par blåa som passar perfekt till klänningen. Så jag ska köpa dom. 
- Gaby då? 
- Jag tittar efter ett par rosa. 
- Vad sägs som dom här då? Sa jag och tog fram ett par. 
- Dom var fina! Vilken storlek finns det i? 
- Hahahah, ojdå.. Jag tror inte du har storlek 43 va? 
- haha, nej. 
- Men dom här då Gaby? Sa Julia.
- Åhh! Vilken storlek? 
- 37. 
- Min storlek!! Jag tar dom! 
 
Vi betalade dom också och sen gick vi ut och ställde oss vid bussen. Det ringde i min mobil. 
 
- Hallå? Sa jag. 
- Kom till djuraffären. NU! Sa en röst.
 
Sen la han på.. 
 
- Hörrni? Jag skulle träffa mamma och dom så jag skulle gå bort till djuraffären. Men vi kanske ses sen? Det var jättekul att va nu och handla. 
- Okej, ja vi får se sen. Desamma Jess! 
 
Jag kramade dom och sa hejdå. Jag småsprang till djuraffären. Ja såg en kille som stog och väntade. Han hade en tunn jacka på sej med luva uppdragen över huvudet. 
 
- Var det du som ringde? frågade jag och petade han på axeln. 
- Ja, sa han och tittade upp vid luvan. 
- Justin. Jag vill inte träffa dej! Sa jag.
- Men Jess. Lyssna på mej! 
- NEJ! Du har sagt ditt. Gå iväg till Selena istället. Snälla. Glöm mej så glömmer jag dej. 
- Men Jess. Jag vill inte glömma dej! Du är fantastisk.. Sa han.
- Tycker du det? frågade jag. 
- Ja, sa han och hans läppar var en centimeter från mina. 
 
Det kom några folk och han backade direkt undan och satte på sej luvan. 
 
- Vad är det? frågade jag. 
- Oj, det var nära. 
- Nära att dom såg dej och mej? 
- Ja, du är bara en vanlig tjej ju. Sa han och log. 
- .. Jag måste gå .. Sa jag och en tår föll ner. 
- Okej, vad gjorde jag för fel nu då? frågade han förbryllat. 

- Ja, säg det! Ena stunden är jag fantastisk och andra är jag bara en vanlig tjej. 
- Men, jag menade inte. Om paparazzis får napp på dej, dom slutar dom inte förren dom förstört ditt liv! 
- Jaha, men jag är bara en vanlig tjej? förlåt herr kändis. Jag ska inte träffa dej mer. 
- nej, jag menade inte så.. 
- Glöm mej Justin, glöm mej. 
Jag gick iväg och tårarna strömmade nerför kinderna. Jag kollade bak på han och han stog och kollade på mej. jag började springa därifrån.. 


(justin) 
- Jag är hemma. Sa jag. 
- Hur gick det nu då? 
- Skit. Men jag vet vilken låt jag ska ta. Som handlar om det här. men jag går upp och sätter mej vid datan, sen går jag och tränar på låten.. 
- Okej, jag kommer väll upp sen om ett tag och nattar dej. 
- Mamma, du behöver inte natta mej. 
- Men jag vill det my favorite boy. Sa hon och log åt mej....
__________________________________________________________________
sorry för ytåkigt chapter men, vad tycker ni? vad kommer nu att hända? vad ska justin göra åt saken? 
kommentera! 
love / elin 
Av Bieberlicious - 24 mars 2011 11:20

  


Justin tog till skidbacken i Manchester i går och njöt av en snowboard men han såg lite tveksam upp på sin styrelse. Justin sågs snowboard ner i snön med en röd keps på bakåt.

Under tiden i Storbritannien Bieber feber har drabbat Manchester som pop sensation presterar i staden. 



puuss/gaby




Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards