justindbblogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Bieberlicious - 31 januari 2011 21:16

här kommer första delen på tre olika noveller. Ni MÅSTE kommentera vilken ni vill att vi ska börja ha här på bloggen och sen kommer dom andra oxå komma upp så småning om.

__________________________________________________
___________________


Novell 1

Novellen handlar om 15 åriga Julia som bor i Atlanta , hennes två bästa vänner heter Gabriella (Gab) och Elin som också bor i Atlanta


-          Mamma när kommer taxin ?

-          10 minuter , så jag hoppas du har packat klart !

-          Jadå


Jag och min mamma skulle åka till Bahamas på semester tre veckor det skulle bli sååå skönt att få komma bort från allt just nu..

  Tio minuter senare kom taxin och hämtade mej och mamma som skulle köra oss till flygplatsen. Jag satte mej i bilen och satte på musik på min Iphone4 , låten som började spelas var ”Baby” med den där Justin Bieber. Undra vem som lagt in den i min mobil ?? måste vara Gabriella eller Elin! haha dom är för roliga. Jag satte istället på ”Just the way you are med Bruno Mars. Jag verkligen ÄLSKAR den låten. Nu var vi framme på flygplatsen och jag och mamma skulle gå till Starbucks och fika lite innan vi fick gå ombord på planet.

Hon i kassan frågade vad ville ha och jag sa

-          Jag tar en Cola bara , jag var väldigt nervös för flygresan så jag tog bara en cola

-          Och jag tar en latte och en kokos boll , Julia ska du inte ha något annat ? fågade mamma

-          Nej , cola blir bra det , svarade jag

-          Var det bra så ? frågade kassörskan

-          Ja det blir bra , svarade mamma

-          Då blir det 64 :-

Mamma gav henne pengarna och sen gick vi till ett bord och satte oss , men efter en stund var jag tvungen att gå på toa så jag sa det till mamma


*PLING* jag fick ett sms när jag var på väg till Toaletten. På skärmen stog der ”Gabriellabästavän<3” jag öppnade smset och läsate det ”hej sötis! Hoppas du får det kul i Bahamas kommer sakna dej som TUSAN!! Älskar dej gmn! xx Gab

Jag var så inne i att svara på smset så jag gick in i en kille , med min Cola i handen.

Helt plötsligt hade jag hela min Cola på min tröja.

-          ÅH förlåt , sa jag till killen jag gick in i eftersom der även kom lite Cola på honom.

-          Nej jag ska säga förlåt

-          Jag borde ha sett mej för ! jag såg inte vem killen var för han hade solglasögon och mössa på sej , men jag kände igen rösten , efter tag slog det mej , det var ju HAN som Gabriella och Elin snackar om hela tiden…

-          Oj det är typ Cola på hela din tröja…

-          Hehe…åh vi som precis har checkat in.. aja skit samma , måste dra ! sa jag fort , jsg orkade inte slösa min tid på honom.

-          Vänta , du kan ta min tjocktröja , jag har ändå en till i mammas väska

jag ville verkligen inte ha den där tröja , jag gillade absolut inte Justin Bieber

-          Behåll tröjan på Beaver , sa jag och gick

-          Bieber , sa han lite tyst.

-          Whateva !  sen gick jag där ifrån till toaletten , jag skulle ringa till Gabriella och berätta vad som nyss hänt.

 

Justin’s perspektiv

Shit vad söt hon var !

Hon verkade inte direkt vara något fan precis  , undra vart hon skulle ?! det skulle jag nog aldrig få veta.

 

Julia’s perspektiv

 

*Ringer Gabriella*

-Hej det är Gabriella!

- Hej Gab , Det är Julia , du ska bara veta vad som nyss hände ?!

- Vadå , Julia säg !!!

- Jag och mamma hade varit och köpt fika på starbucks och sen tog jag min Cola och skulle gå till Toaletten och sen fick jag ett sms av dej så jag gick  kollade ner i mobilen och sen krockade jag men en kille och fick hela min Cola över mej. Jag avbröts av att jag hörde Gab skratta .

- förlåt , men det låter så typiskt dej , hahaha , forsätt berätta nu !

- Han typ börja säga förlåt och du vet sånt , han hade solglasögon och en mössa på sej så jag såg inte vem det var men sen kände jag igen rösten , och han typ frågade om jag ville ha hans tjocktröja för min var full med cola , hon avbröt mej igen

- VEM VAR DET ?!

- Justin BEAVER !

- OMB! OMB ! TOG DU TRÖJAN ?!?!?!

- Nej ? du vet att jag inte gillar honom ?

- Nej , men jag kunde fått den… aja…VET DU VAD JAG KOM PÅ ?!

- nej vadå ?

- Justin ska också till Bahamas nu ?

- ÅÅÅHHH , säg att du skojjar ?!

- haha nej det gör jag inte

- men han åker väl ändå nåt typ privatplan eftersom han är såååå känd , sa jag med barnslig röst

- hahaha nej det är trasigt…


den här novellen har Julia skrivit.

__________________________________________________
___________

 

Novell 2

U smile, i smile - Del 1
 
jag satt på stranden i Atlanta, kände solen hettade i ansiktet, jag väntade mina bästa vänner Gabriella och Julia, dom skulle nog komma vilken sekund som helst, sa dom i alla fall, men man vet aldrig hur lång tid det kan ta för dom. Men nu när jag ändå väntar kan jag berätta lite om mej själv.
Jag heter Nicole Sundström och jag är 16 år, mina bästa vänner heter då Gabriella och Julia, vi gör det mesta tillsammans. Jag bor i Atlanta med min mamma Thea och min pappa Lucas, sen har jag min syster som bor långt härifrån, jag har aldrig träffat henne, jag vet inte ens vart hon bor, vad hon heter eller nånting, jag vill inte bry mej om det heller, jag orkar inte med sånt. Jag får ta hand om en häst ibland som är vit och är en korsning, jag vet bara att hon har fullblod i sej, mer vet man inte om henne, hon heter i alla fall White Dream Child, men vi säger vara Dreamer till henne. Jag har en hund som heter Wilma, hon är blandning mellan cocerspaniel och golden retriver. Hon är bara såå söt. Sen så är det han ni vet, Justin Bieber? Jo, jag har inget emot honom men jag älskar honom bara inte så som Gaby och Julia, dom är desperata! haha, men jag kan lyssna på honom då & då och det är bara instämma, han är så himla fucking gullig asso, helt jävla sockersöt. hihi, det gåt inte säga något annat om!
 
Men nu sitter jag här och väntar i alla fall, solen steker och mitt i väntan så kommer det ett gäng killar och går förbi, jag sitter i min lila bikini och killarna visslar på mej, jag sätter upp solbrillorna på huvudet och ler åt dom, dom visslar igen sen är dom borta, men efter drygt 5 minuter så komemr det 3 killar igen som har en iPod eller något och lyssnar på musik, en av killarna har kepa och luva på sej och ett par solbrillor, ljusbrunt hår stack fram under kepan, och nu till det roliga, kan ni gissa vad dom lyssnar på? HAHA. Juston Bieber? Har aldrig hört ett gäng killar som lyssnar på Justin, haha, tycker det är kul faktiskt. Jaja. jag la mej ner på mage och tog fram min iPhone. Nu ska jag smsa Gaby!
 
Till Gaby: hhej gaby, vart är ni? har väntat i ca 20 minuter nu, öka lite, sätt fart!
 
Usch, dom är alltid så sena!
*pip*
Jag fick ett sms, från Gaby såklart.
 
Från Gaby: hej, förlåt gumman, julia glömde sin bikini, så var tvungen att vända, men jag ser dej nu. ses snart, puss!
 
Jag sket i att svara, jag såg dom ju gå där. Jag reste mej upp och bortade av sanden från bena. Gaby började småspringa mot mej, jag tog några steg framåt och höll ut armarna för att få en kram, hon tog emot kramen.
 
- Hej, förlåt älskling för att vi vart så sena, men skyll på Julia!
- Haha, det är lugnt, jag har ju haft tid att jobba på brännan!
 
Just då kom Julia med stora solbrillor på sej.
 
- Hej shtekarn, sa jag och småskarttade när hon kom samtidigt som även hon fick en kram.
- Hej på dej du, sorry för vi vart sena, glömde min bikini.
- Haha, så typiskt dej skrattade jag.
 
Dom bredde ut sina handukar på varsin sida av mej, sen tog dom av sej sina kläder eftersom dom hade bikini under, jag såg att båda hade nya bikinisar på sej.
 
- Åh! Ni har nya bikinis båda två ju! När köpte nu dom? Utbrast jag i ett stort léende.
- Ja, visst är dom fina? svarade gaby och snurrade på sej lite.
- Ja, jag gillar dom, jag gillar Julias blomiga rosa möster och jag älskar dina silvriga paljetter på den svarta tyget! Vad tycker ni om min då? sa jag och satte mej på knä för dom skulle sen ordenkligt.
- Men gud vad fin! Vad gulligt det var med sånt där volangigt på. Sa Julia medans hon granskade mej.
- Förresten, vet ni eller? Strax innan ni kom så var det tre killar som gick förbi och gissa vad dom hade på för musik? JUSTIN BIEBER? hahah! Det var en kille med typ lila T- shirt och vit kepa och svarta solbrillor på som gick med en iPod eller iPhone typ, coolt va? sa jag och skrattade på tanken när jag såg dom gå förbi.
- Haha, menar du allvar? Vad kul. Tänk om det var Justin? Han brukar ju ha svarta brillor och lila tröjor på sej, dessutom bor han ju här omkring och är tillbaka från sin turné nu ju! nästan skrek Julia ut.
- Men, tror du det själv eller? Men han hade faktiskt ljusbrunt hår som stack ut ur kepan. Nej men det kan väll inte va han eller?
- Kanske, vad tror du Gaby?
- Asså, det verkar ju lite för bra för att va sant, men kan inte riktigt svara faktiskt, sa hon och smådrömmde lite.
- Såg du vart dom gick? Sa julia med stort leé´nde på läpparna.
- Ja, typ lite längre bort härifrån.
- Då går vi dit, packa ihop era saker, vi sätter oss där borta istället!
 
Vi packade ihop grejerna och såg en kille med lila tröja, det var ''han''.
 
- Hej, är det ledigt här? Okej om vi sätter oss? Sa jag trevligt.
- Visst, det är okej, sa en röst som man faktiskt kände igen.
 
Jag la mej närmast ''han'' för ingen annan vågade.
 
- Nicole, är det okej om vi köper en glass? Vill du följa med? frågade Julia.
- Nej, jag stannar, jag jobbar på bränna. Stressa inte tillbaka, jag klarar mej!
- Okej, vi är tillbaka om ca 40 minuter? Säkert att du inte ska med?
- Det ät lugnt gå ni!
 
Dom gick iväg och jag lutade mej åt sidan och sa till ''han'' :
 
- Jag vet vem du är..

Den här novellen har Elin skrivit.

__________________________________________________
___________

 

komentera nu vilken ni vill ha först , vi kommer att lägga upp alla tre på bloggen men vi vet inte vilken ska börja med , men som sagt alla kommer komma upp !

 

// Julia

Av Bieberlicious - 31 januari 2011 20:42

Justin Bieber har sagt att han aldrig skulle överväga att dejta skådespelerskan Hailee Steinfeld för att det är för stor skillnad på åldern. Bieber träffade True Grit stjärnan när de presenterade ett pris den här månaden på Golden Globe Awards.

Talk Show programledare Jay Leno frågade Bieber om mötet. "Hon är verkligen snäll och väldigt talangfull" sa Bieber. "Jag tycker att hon är söt."

I alla fall, när han blev pressad av programledaren om sin ömhet för Steinfeld, insisterade Justin att han var för gammal för skådespelerskan.

Bieber var med i showen för att göra reklam för sin film Never Say Never, som har premiär den 11 Februari, 23 Mars i Sverige.
  
Justin och Selena är väll sötare tillsammans än dessa? (:
/ elin

Av Bieberlicious - 31 januari 2011 20:29



YEEY 51 DAGAR KVARR !!!!!! :D



/gab  

Av Bieberlicious - 31 januari 2011 20:23

Vill ni ha en ny novell nu , eller ska vi vänta lite ? för vi har 3 st som ni får välja emmellan , men vill ni ha en ny !?



/gab

Av Bieberlicious - 31 januari 2011 20:21



naawwee :') Jag vet däremot inte om det är moster eller faster, för på engelska skriver man ju inte det xdd'



puss/gab

Av Bieberlicious - 30 januari 2011 13:28

  


är det Justin och Selena? Vad tror ni? 


sj så tycker jag det ser ut som det! :) 


/ elin

Av Bieberlicious - 30 januari 2011 02:06




AAAWWWWWEEE ; när han pratar om sin syster :'''') <333



/gabriella

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards