justindbblogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

U smile, i smile - Del 15

Av Bieberlicious - 29 mars 2011 18:57

U smile, i smile - Del 15 


Jessicas perspektiv 
Helt plötsligt på morgonen, plingade det till i min mobil. Jag fick ett sms. Hur mycket var klockan egentligen? Jag slängde en blick mot klockan, den var ju bara halv 9, inte så mycket. jag öppnade smset jag hade fått och det var från Gaby. 
*hej, ska vi ses innan dansen oh allt? jag kan komma till dej snart om du har lust?* 
*hej, gärna, skulle vara superkul, julia då?*
jag klev upp ur sängen och sträckte på mej, det var ett underbart väder, solen sken och gräset nästan glittrade. Jag gick ner i mina otroligt snygga pyjamasbyxor som täckte hela mina fötter, ja, jag gick på byxorna. men dom var ju iaf sköna? Det vibrerade i min mobil och jag märkte att det ringde, jag tryckte på svara. 
- Ah, hallå? 
- Hej, Gaby här! 
- Åh, hej gaby, tänkte ringa dej sen. 
- Ja, men har du lust att ses eller? 
- Självklart, ska bara käka oh lite sånt, kommer du hit eller? 
- Ja, jag kommer om en halvtimma, om det blir bra?
- Det blir super! men julia då?
- Hon är nånstans med sin mamma, men hon kommer lite senare. hon skulle ringa skrev hon i ett sms förut. 
- jaha, okej. men kom hit om en halvtimma så hittar vi på något. men ta med dina kläder som du ska ha sen och sånt så kan vi alla fixa oss hemma hos mej sen? om ni vill? eller? 
- Ja, det kan vi göra. Jag packar ihop då, men kan jag inte komma om en kvart? du kan fixa dej när jag är där. Orkar inte vara hemma här just nu..
- Ehmn, har det hänt nåt Gaby? 
- Nej, ingenting, orkar bara inte vara hemma. Vill komma bort bara. 
- Jaha, säkert? 
- Jadå. 
- Okej, men visst, kom så fort du är klar då? Det är lugnt.
- Tack! jag kommer isf om 10 minuter. Säkert att det är okej? 
- Jadå, självklart. 
- Bra, vi hörs puss.
- puss..
*samtalet slut* 
jag gick ner för trappan och bredde en smörgås och hällde upp O'boy, jag gick upp på mitt rum och satte på musik. jag gick in på min spotifylista och spelade den från början. det började med 'We R Who We R' men Kescha, jag sjöng med mellan tuggorna samtidigt som jag klädde på mej. Jag valde en stor, lite pösig t - shirt som var vit med svart tryck på, sen tog jag ett par svarta kortbyxor till. Keschas låt var nu slut och det började med 'never let you go' med, ja, Justin Bieber. Jag gillar faktiskt denna låt. Jag tycker den är fin. Men inte höra han sjunga den. Jag tyckte bara om att sjunga den själv.. Jag gick snabbt dit och bytte till 'F*cking perfect' med P!nk. 
när jag ätit upp så gickj ag ner med det och ställde det bara på bänken. Det plingade på örren och Gaby öppnade den själv. Vi var som hemma hos varann, vi var som syskon, våra föräldrar hängde ihop ibland och ja, julia, jag och gaby var ju nästan jämt. vi kallade ibland varandra för 'soulsisters' , för det var väll det vi var antar jag. Jag gick fram och kramade henne och hon kramade mej tillbaka. Vi gick tillsammans upp på mitt rum och jag gick in i mitt badrum och satte på locktången. 
- Gaby, du kan sätta på min data, om du vill ha nåt oh göra asso. Ropade jag från badrummet. 
- Okej, visst, lösenordet är det gamla va? 
- Arå! 
Jag sminkade mej naturligt medans jag väntade på att locktången skulle bli varm, det blev den snart, jag tog en titt i spegeln och sminket blev ju bra. Jag la ner allt i väskan och slängde ner den lilla väskan i lådan under handfatet. Jag gjorde lite lockar i topparna och nöjde mej med det lilla. Nu var jag klar så jag gick ut till Gaby som satt och kollade på mina bilder i datan. Hon var inne på den mappen med ''justin oh mej'' bilder. Det var många bilder när vi va på stranden och lite webbcam bilder som vi tog med hans data som han skickade över. Jag log lite åt vad kul vi hade. Men kom på mej själv att det inte är nåt speciellt med det där. 
- Så vad vill du göra idag? frågade jag Gaby snabbt. Hon stängde ner fönstret och vände sej mot mej. 
- Ingen aning, vad tycker du? 
- Vi kan gå ut i trädgården och ta lite galna bilder med min system. Den ligger bara och dammar nu för tiden. Den behöver komma ut.
- Ja, men det gör vi. 
- Vi tog på oss våra skor och gick ut till min studsmatta. 
Jag satte på kameran och satte den på självupplösare, sen hoppade vi runt och fjantade oss, det var riktigt kul att göra såhär med Gaby igen, det var ett tag sen tycker jag. När vi hade hållt på ett tag så kollade vi igenom bilderna och jag har inte skrattat så här mycket på länge kan jag säga!.. 
vi var helt sjuka på bilderna. Vi gick in och la in dom på datan, mamma underade vad vi hade gjort därute. 
- Vi har bara haft kul med min kamera mamma. 
- Jaja, jag vill nog inte veta, eller?
- Kanske inte, sa jag och började gå upp. 
Vi laddade upp alla bilder och jag twittrade en och la upp en på mpd också. Sen kollade vi lite på gamla bilder jag hade sen jag bodde i sverige, jag är ju uppvuxen i sverige tills jag blev 12, då vi flyttade hit, så jag har bott här i Atlanta i 3 år. men det känns som jag bott här i hela mitt liv. Jag kan faktiskt till oh med flytande svenska. Jag kan ju reta Gaby lite. 
- Gaby, jag älskar dej massor, och jag tycker vi ska göra det här lite oftare. Sa jag på svenska. 
- Va? Gaby såg ut som ett levande frågetecken. - Vad snackar du om? frågade hon. 
- hahahahahaha, jag sa att jag älskar dej oh att vi borde göra det här oftare, fast jag sa det på svenska. Jag kan flytande svenska. Sa jag i ett léende. - Det visste du inte! 
- Omb, nej, det visste jag inte! Jag trodde typ att du bara pratade nåt lustigt för att få mej att inte fatta.. 
- haha, du såg jätterolig ut, du fattade inte ett skit! 
- Borde jag gjort det tycker du? frågade hon och flinade lite.
- Ja, eller du är inte lika proffsig som jag! Jag glömde. 
- Du! Jag är proffsigare. Skrek hon och killade mej. Jag gapskrattade och skrek att hon var bäst. Då slutade hon. 
Vi stängde av datan och började fundera på hur vi skulle se ut ikväll, klockan var 4 och julia skulle komma hit vid halv 5 så skulle vi äta, sen fixa oss, dansen började vid 7. så vi skulle åka vid kvart i. vi har altså ca 3 timmar på oss. Men vi hann, såklart!..
__________________________________________________________________
7 kommentarer ! 
love / elin 
 
 
Ingen bild

en läsare

29 mars 2011 19:37

neer nu!! ;D

 
Ingen bild

en läsare

29 mars 2011 19:38

meeer* :]]]

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bieberlicious - 6 januari 2012 15:28

HEJ ALLA FINA !   helt otroligt att det fortfarande är folk som kollar in här :o men som det ser ut nu så kommer vi inte fortsätta här :(    Det jag ville att ni skulle få veta är att vi söker bloggare till våran novellblogg (bieberprank.blog...

Av Bieberlicious - 1 augusti 2011 00:15

    Shit vad liten den blev :oo men iaf kika in på bloggen :) uppdaten har vart sämst en vecka nu men kommer bli bra snart igen :)   www.bieberprank.blogg.se checka !   xoxo Julia&Gaby ...

Av Bieberlicious - 12 juli 2011 14:21

ALLA GÅR IN PÅ YOUTUBE OCH GILLAR BABY MUSIKVIDEON! ALLA HATERZ VINNER SNART! DET FÅR INTE HÄNDA! ALLA GÖR DETTA NUUUUU! SÄTT FART! ÖKA ÖKA ÖKA!!!     SER NI!? DOM VINNER OCH DET FÅR ABSOLUT INTE HÄNDA! KOM IGEN NU!!    // elin  ...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:05

  Grattis One Time Videon som vart ute på youtube i 2 år nu för några dagar sen!      hoppas ni vart nöjda med inlägg nu, nu ska jag ut oh bada i min pool! ha det gött, för det ska jag! ;)    puss&kram så hoppas jag vi hörs lite oftare...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:00

Someday kommer att kunnas köpa i åhlens i höst. Men exakt när vet jag inte. varför jag vet det är för att jag har skickat in / frågat olika affärer som kicks, H&M, åhlens m.m och tillslut svarade åhlens på min fråga!  jag ser att vissa bloggar ta...

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards