justindbblogg

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

U smile, i smile - Del 7

Av Bieberlicious - 20 mars 2011 19:24

 

bild 1, där dom badar. 

 

bild 2, sjukhuset. 


U smile, i smile - Del 7 
 
(jessica)
 
Vi simmade lite och plaskade, sen gick vi upp igen och la oss i solstolarna och pratade lite. 
 
- Vart ska vi sen? sa han plötsligt.
- Jag vet inte. Vad tycker du? 
- Ingen aning. Vi kan ju alltid cykla nånstans. 
- Ja, men ska vi åka nånstans nu då? 
- Visst. 
- Om du vill såklart! Sa jag. 
- Jadå, kom nu! sa han. 
 
Jag packade ihop mina grejer och satte på mej mina kortbyxor bara, sen hade jag mina byxor och bikinitoppen, eftersom den var så blöt fortfarande. Vi gick till cykeln och precis då så satte Justin snabbare än någonsin på sej sina brillor och keps och lixom.. gömde sej lite.
 
- Justin, vad är det? Sa jag och skrattade åt han. 
- Paparazzis.. sa han.
 
Då såg jag med att det var fult med bilar som kom till stranden och det hoppade ut killar och tjejer med stora kameror och blickade över hela stranden. Han tog min hand och sprang till sin cykel. Jag och han hoppade snabbt på cykeln och paparazzisarna kollade på oss. 
 
- Kolla, är det han? sa en kille och pekade på oss. 
- Ja, sa alla och sprang hit och fotade på oss. 
 
Det var så jobbigt med alla blixtar! 
 
- Göm ansiktet, sa Justin till mej och jag gjorde som han sa.
 
Jag duckade och lät håret falla över ansiktet och höll händerna för ögonen. Justin trampade iväg och snart var vi borta. 
 
- Vad var det där om Justin? 
- När dom väl har fått fnatt på något kommer dom aldrig sluta, jag vill inte att du ska leva så, om dom såg vem du var så skulle som sitta och leta efter dej i timmar bara för atty få ställa frågor, du kommer inte kunna gå ut ur dörren utan att dom är där. 
- Aha.. 
 
Vi cyklade lite. Vi kom till ett typ av skogsbryn, där stannade han och hoppade av, jag gjorde likadant och vi gick in i ''skogen'' vi pratade om en massa, och jag undrade vart vi var. Han gick baklänges för att kunna se mej, vi gick in bland nån slags vass och han gick fortfarande baklänges, han ramlade och skrek till. 
 
- JUUSTIN ! skrek jag oroligt. 
 
han kom upp från vassen och tog tag i mej. putta till mej så vi ramlade i sjön som låg där. Vi plumsade i och badade med kläder och allt. Sen gick vi upp och satte oss med ett nedfallet träd och kände solen hettade i ansiktet, vi satt helt tysta och bara torkade. Sen kom jag på att jag måste ju åka till Sandra. 
 
- Justin? 
- Ja? 
- Jo, jag måste nog hem snart. Eller jag ska åka och se om jag kunde hitta Sandra. 
- Det är okej, sa han. 
- Säkert? 
- Ja, ska jag skjutsa hem dej eller?
- Jag kan gå om du inte vill skjutsa mej. 
- Jag vill det, sa han bestämt och reste sej upp och tog min hand. Kom, sa han. 
- Jag höll hans hand och hängde väskan över axeln. 
 
Vi gick samma väg som vi kom, sen kom vi till cykeln och båda hoppade på samtidigt den här gången, sen trampade han iväg mot mej. Det var inte så långt hem till mej, det tog bara ca 5 minuter innan han stannade igen, jag klev av pakethållaren och såg att mamma stog i fönstret. Jag orkade inte bry mej om det. 
 
- Det var roligt Justin. Vi kanske kan ses sen? 
- Ja, gärna! 
- Okej, jag hör av mej, sa jag.
- Det blir bra, svarade han. 
- Okej, hejdå. Sa jag och vände mej om. 
 
Han tog tag i min arm och jag vände mej mot han igen och tittade på han. Han lutade sej framåt och kände hur hans underbara varma läppar kom mot mina, han kysste mej länge, det kändes som en hel evighet. Men jag älskade de. Jag älskade han! Det kanske var lite tidigt, men jag gjorde det. Till slut trycktes hans läppar bort från mej.
 
- Hejdå, sa han. 
- Hejdå.. svarade jag och kunde inte sluta le. 
 
Jag vände mej om nu, och gick mot dörren och såg att han åkte iväg på sin cykel. Jag öppnade dörren. 
 
- Hallå! 
- Hej, gumman, vart skulle Justin? 
- öhh.. Han.. ehh.. skulle hem och träna på sina låtar, ljög jag. 
- Okej, det var en lång kyss där ute, sa mamma och blinkade åt mej. 
- Mamma.. 
- Jag ska inte säga något mer, sa hon och log stort till mej.
 
Jag suckade lite och gick till mitt rum och tog av mej blöta dabkläder och bara tog en snabb dusch, när jag duschat klart satte jag på mej ett par mörka shorts och en vit pösig T- shirt. Nu gäller det. Hon måste vara på sjukhuset. 
 
- Mamma, jag går ut och går en stund. Är det okej? 
- Visst. Jag ringer sen när vi ska äta. 
- Okej, sa jag och satte på mej mina vita converse och gick ut för dörren. 
 
Jag tog bussen in till stan och sen bytte buss där för att komma till sjukhuset. efter ca 10 minuter var jag framme på sjukhuset. Jag klev in i väntrummet och gick fram till expeditionen.
 
- Kan jag hjälpa dej? Sa en mullig tjej i expetionen. 
- Ja, har ni någpon som heter Sandra Sundström här?
- Ja, på våning 3, rum 7. Hon blir nog glad att få besök, hon har kinte fått det sen hon kom hit.
- Ja, jag är hennes syster. Men jag har aldrig träffat henne. 
- Oj, undra hur hon tar det.
- Vad är det med henne? frågade jag oroligt.
- Hon hade cancer men jag tror det har gått över nu. Men jag vet inte varför hon är kvar.
- Okej, tack så mycket! Sa jag och gick därifrån. 
 
Jag åkte hissen upp till tredje våningen. Hissen stannade och jag gick ut. rum 7, rum 7.. tänkte jag medans jag kollade på nummrena över dörrarna. Jag gick förbi rum 6, nästa dörr var det. Nu var det sanningens ögonblick. Jag gick fram till dörren och knackade på. 
 
- Kom in, hörde jag en ljus, gullig röst.
 
Jag öppnade dörren och såg en blond tjej som satt i en soffa och tittade på ''senaste nytt'' på tv. 
 
- Hej. Sa jag tyst och gick fram till henne.
 
Jag satte på brevid henne på soffan.
 
- Hej, svarade hon. Förlåt, men vem är du? sa hon. 
 
En tår rann ner för min kind och jag snyftade till. 
 
- Jag heter Jessica. Jessica Sundström, och jag.. är din syster.
- Jessica?! Är det du? Är det verkligen du? sa hon och började gråta.
 
Tårarna strömmade nerför mina kinder. Hon kramade om mej hårt och länge. Jag kände att hon snyftade till då & då hon också. Hon släppte mej och hon var helt röd i ögonen och tårarna rann på henne lika mycket som på mej. 
 
- Hur visste du vart jag var? snyftade hon fram. 
- Jag var ute och red och red förbi en gammal lada.. Jag hittade lappar och texter av dej. Och en gube sa att han trodde du kunde ligga på sukhuset.
- Herregud, du vet inte hur glad jag är att få se dej! Jag har precis blivit frisk men jag har ingenstans att bo eller va.
- Men nu ska du med mej hem. Du ska bo hos mej. Vänta jag ska bara ringa mamma. 
- Okej.. Sa hon.
 
Några signaler gick fram innan mamma svarade. 
 
- Hallå? 
- Hej, mamma det är jag. Jag snyftade fortfarande.
- Gumman, har det hänt något?
- Nej.. Eller.. Jo, typ. 
- Vad är det? 
- Jag är på sjukhuset här i närheten och träffar.. min syster. 
- SANDRA?! skrek mamma. 
- Ja, hon bor på sjukhuset, jag tar med henne hem så får hon bo hos oss. Okej?
- Självklart. Vi har ju ett rum. Det är bara ställa in den gamla sängen och det därinne. 
- Tack mamma, vi kommer snart. 
- Okej, hejdå älskling, grät mamma. 
- Hejdå.. 
 
Jag gick tillbaka till Sandra som kollade på ''senaste nytt'' fortfarande. 
 
- Jess!? , du är på tv. Nu har du mycket att berätta! Är du tillsammans med Justin Bieber? o: 
- VA!? sa jag och sprang till tv: en. Paparazzisarna fick visst en bild på mej.. 
- Är du det? 
- Asso, jag vet inte.. Jag sov hos han inatt och sånt men, jag vet inte.. Men kom nu så åker vi hem.
- Vad coolt! Fick jag? För mamma och pappa? 
- Ja, vi har ett rum som det bara är att ställa in vår gamla säng och lite sånt i.
- Åh! Vad kul! 
- Ja, kom nu. Sa jag och tog hennes hand. 
 
Hon packade ihop sina saker lite snabbt, det var inte så mycket men ändå. Vi tog hissen ner till den mulliga damen i expetionen. 
 
- Hej, sa hon i expetionen.
- Hej, vi vill checka ut Sandra nu. 
- Vad roligt Sandra, att din syster kom! 
- Ja.. svarade hon. 
- Okej, sådär. Du är utcheckad nu. Ha det så jättebra nu Sandra. 
- Tack. Och tack för du har tagit hand om mej alla dessa år. Sa sandra. 
- Så lite, ha det bra! 
 
Vi gick ut ur dörren och bussen kom precis. Vi hoppade på och satte oss. Efter 10 minuter var vi i stan, och där så hoppade vi på en annan buss. Nu var det bara 5 minuter kvar tills vi var hemma. 
 
- Jessica. Tack så mycket! 
- För vad?
- För att du hittade mej, för att du fixar att jag får bo hos er! 
- Men varfölr skulle du inte få bo hos oss? Du är min syster och du ska hem till din mamma och pappa.
- Ja.. sa hon och kramade mej. 
- Sen måste jag få träffa Justin Bieber. Sa hon och log. 
- Haha, ska träffa han ikv, du kan säkert hänga på? 
- Ja! 
- Här ska vi av, sa jag. 
 
Vi hoppade av bussen och gick några minuter och kom till hus 4, vårat hus. 
Jag öppnade dörren ..


______________________________________________________________


okej, 10 kommentarer? snälla. skulle göra mej lycklig.. 


love / elin 
 

 
 
;D

;D

20 mars 2011 20:20

Aww, så gullig del detta var ^^ <3

http://www.jbiebsnoveller.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

20 mars 2011 21:01

Mera!

http://karinbeatrice.blogg.se

 
Ingen bild

MERA

20 mars 2011 21:34

WEY MERA NU NU NU NU NU NU <3 </3 <3

 
Ingen bild

hejhejhej

20 mars 2011 21:36

diggar novlellen (Y)

 
Ingen bild

mooooooa

20 mars 2011 22:05

meraaa älskar den, där är BÄST!!!!

 
Ingen bild

Emma

21 mars 2011 11:05

Jag ÄLSKAR eran blogg den är bäst :)

 
Wilma

Wilma

21 mars 2011 17:22

Snälla, mer!!! ÄLSKAR ERAN BLOGG!!! Verkligen, jag menar det:')

http://wilmiz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milkshake

21 mars 2011 19:10

Jättebra ;) mmmeerr <3

 
någon

någon

21 mars 2011 19:12

asså fan va bra novell!!

http://???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bieberlicious - 6 januari 2012 15:28

HEJ ALLA FINA !   helt otroligt att det fortfarande är folk som kollar in här :o men som det ser ut nu så kommer vi inte fortsätta här :(    Det jag ville att ni skulle få veta är att vi söker bloggare till våran novellblogg (bieberprank.blog...

Av Bieberlicious - 1 augusti 2011 00:15

    Shit vad liten den blev :oo men iaf kika in på bloggen :) uppdaten har vart sämst en vecka nu men kommer bli bra snart igen :)   www.bieberprank.blogg.se checka !   xoxo Julia&Gaby ...

Av Bieberlicious - 12 juli 2011 14:21

ALLA GÅR IN PÅ YOUTUBE OCH GILLAR BABY MUSIKVIDEON! ALLA HATERZ VINNER SNART! DET FÅR INTE HÄNDA! ALLA GÖR DETTA NUUUUU! SÄTT FART! ÖKA ÖKA ÖKA!!!     SER NI!? DOM VINNER OCH DET FÅR ABSOLUT INTE HÄNDA! KOM IGEN NU!!    // elin  ...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:05

  Grattis One Time Videon som vart ute på youtube i 2 år nu för några dagar sen!      hoppas ni vart nöjda med inlägg nu, nu ska jag ut oh bada i min pool! ha det gött, för det ska jag! ;)    puss&kram så hoppas jag vi hörs lite oftare...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:00

Someday kommer att kunnas köpa i åhlens i höst. Men exakt när vet jag inte. varför jag vet det är för att jag har skickat in / frågat olika affärer som kicks, H&M, åhlens m.m och tillslut svarade åhlens på min fråga!  jag ser att vissa bloggar ta...

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards