justindbblogg

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

One Time - Del 11

Av Bieberlicious - 13 februari 2011 22:07


Del 11

 

...jag kastade en snabb blick uppåt och såg Justin….


Justins perspektiv


När vi kom ner till poolen så satte sej Julia på handduken och vi andra hoppade i började skvätta vatten på varandra men det kändes så tråkigt att inte Julia va med och badade. Så jag sa till grabbarna :

-          Ska vi gör som sist eller , sa jag och nickade upp mot Julia.

-          Vi är på sa dom samtidigt.

-          Vänta vadå ? sa Caitlin och Christian

-          Ni får se , filma detta , det kommer bli grymt kul, sa jag och flinade.

Jag sprang försiktigt upp ur poolen så att Julia inte skulle märka något. När jag såg att hon satt och höll på med mobilen så smög jag försiktigt fram och tog den ur hennes händer och la den på handduken som hon satt på.

-          Ska vi alltid behöva bära ner dej i vattnet ?

-          Va? Vad pratar du om? Frågade hon förvirrat

-          Är du blond eller , säger Ryan och alla börjar garva och då tar vi chansen och jag ta hennes armar och killarna fötterna och sedan går vi mot poolen och kastar i henne.

-          Jag tror jag fattar nu , sa hon när hon kom upp ur vattnet

-          Hahahahahahah du är så snabb , sa jag ironiskt

-          Men jag va ju helt inne i mina egna tankar ju…sa hon och försökte låta oskyldig

-          Som om bruden sa Chaz och smällde till henne på rumpan och alla började garva som fan,

-          AJJ CHAZ KOM HIT ! skrek Julia och Chaz skuttade skrattande fram till Julia som stod med ett Hånflin på läpparna. När han kom fram sa hon bara

-          Ehh det va inget , och Chaz vänder sej om och skulle precis gå när Julia Drämde till honom så hårt på rumpan att det nästan gjorde ont i öronen ( och lite överdrivet men högt lät det ) alla började skratta åt Chaz som låg på marken och kved av smärta.

-          Så går det om du tar på min rumpa , retades Julia. HAHA hon sa aldrig att det gällde mej så jag borde väl få ta på den , hahaha jag stod där och log som ett fån när hon sa :

-          Det gäller dej med Justin , precis som att hon visste vad jag tänkte men det berodde väl på mitt stora flin.

-          Jaja , sa jag

-          Kan vi inte spela basket , frågade Christian

-          JAAA!! Skrek alla förutom Julia och Caitlin

-          Ja , Caitlin vill du?

-          Ja det är okej , men jag är jättedålig , sa hon och log lite snett.

-          Äsch det är jag också , sa Julia

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att Julia är så dålig på basket , hon ser liksom ut som en sporttjej.


Julias Perspektiv

 

Ja , jag ljög men det ska bli så kul att se deras miner när jag berättar.

-          Vem har boll , frågade Ryan. Alla skakade på huvudet , jag hade ju en basketboll med mej men det skulle ju förstöra hela grejjen , men hellre det än att vi inte får spela så jag sa:

-          Jag har en på rummet, alla kollade chockat på mej så jag fortsatte. Jag brukar ha med mej den ifall det skulle bli tråkigt eller så.

-          Okej , spring och hämta den så går vi till planen, sa Justin , jag nickade och sprang och hämtade bollen.


När jag kom tillbaka så satt killarna på planen i bar överkropp och snackade , shit det kommer bli svårt att spela om dom inte har tröjorna på sej som jag antar att dom inte kommer ha.


-          kom igen guys nu kör vi , sa jag och passade Christian bollen.

-          Vilka lag ? frågade Justin

-          Tjejerna plus Chaz och sen vi , sa Ryan och gjorde en gest med handen som visade Justin och Christian.

-          Men det blir ju ojämnt ju , sa Chaz och flinade mot mej.

-          Äh vänta bara Chaz sa jag och skrattade.

-          Okej , men då ska vi få börja med bollen under våran korg eftersom att vi inte har nån domare. Alla nickade och sa Okej.  Så Chaz började med bollen under korgen och passade Caitlin som tappade bollen, så att Justin fick tag på den, men jag var snabb och tog bollen medans han dribblade och så sprang jag mot deras korg och gjorde en layup och sedan sköt jag och satte den.

-          YEEEHHHAA skrek jag och kollade på dom andra som bara stod och glodde på mej.

-          Ehh…gjorde jag något fel ? frågade jag dom

-          Ehhh..asså vi visste inte att du va så bra på basket , spelar du?

-          Hahahah jag har spelat sedan jag var 5 år , sa jag och blinkade med ögat.

-          Men du är ju helt grym ju ! sa Justin

-          Hehe tack sa jag och log mot dom

-          Hur kan du va så grym , frågade Ryan

-          Orkar ni lyssna ? frågade jag osäkert

-          Självklart , svarade alla i mun på varandra

-          Okej , mina bästa kompisar som jag berättat om, deras föräldrar och mina föräldrar jobbar på samma jobb och alla vi har spelat basket väldigt länge, och en dag när vi kom hem från skolan var alla samlade hemma hos mej, vi är som en ända stor familj, men i alla fall så satt alla där och väntade på oss och då berättade dom att deras företag skulle flytta kontoret till ATL och att dom skulle behöva flytta , det tyckte ju vi va okej eftersom att vi skulle få vara med varandra och slippa det äckliga Sverige och dom berättade även att vi hade fått erbjudanden om att spela med ATL Hawks med 93:orna alltså dom som är två år äldre än oss och det va ju som en dröm som gick i uppfyllelse så vi tackade ja och så när man tränar med äldre så är det högre press och då tycker i alla fall jag att man blir bättre, berättade jag och alla satt bara och stirrade på mej som fån…


_____________________________________________________________________


KOMMENTERA !!


Bieber Love Julia

 
 
Ingen bild

Ida

14 februari 2011 12:52

=) Ni är bara bäst!
Jag älskar eran blogg, och specielt novellerna :D

Längtar till nästa ;P

Ni e grymma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bieberlicious - 6 januari 2012 15:28

HEJ ALLA FINA !   helt otroligt att det fortfarande är folk som kollar in här :o men som det ser ut nu så kommer vi inte fortsätta här :(    Det jag ville att ni skulle få veta är att vi söker bloggare till våran novellblogg (bieberprank.blog...

Av Bieberlicious - 1 augusti 2011 00:15

    Shit vad liten den blev :oo men iaf kika in på bloggen :) uppdaten har vart sämst en vecka nu men kommer bli bra snart igen :)   www.bieberprank.blogg.se checka !   xoxo Julia&Gaby ...

Av Bieberlicious - 12 juli 2011 14:21

ALLA GÅR IN PÅ YOUTUBE OCH GILLAR BABY MUSIKVIDEON! ALLA HATERZ VINNER SNART! DET FÅR INTE HÄNDA! ALLA GÖR DETTA NUUUUU! SÄTT FART! ÖKA ÖKA ÖKA!!!     SER NI!? DOM VINNER OCH DET FÅR ABSOLUT INTE HÄNDA! KOM IGEN NU!!    // elin  ...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:05

  Grattis One Time Videon som vart ute på youtube i 2 år nu för några dagar sen!      hoppas ni vart nöjda med inlägg nu, nu ska jag ut oh bada i min pool! ha det gött, för det ska jag! ;)    puss&kram så hoppas jag vi hörs lite oftare...

Av Bieberlicious - 11 juli 2011 17:00

Someday kommer att kunnas köpa i åhlens i höst. Men exakt när vet jag inte. varför jag vet det är för att jag har skickat in / frågat olika affärer som kicks, H&M, åhlens m.m och tillslut svarade åhlens på min fråga!  jag ser att vissa bloggar ta...

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards