justindbblogg

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Bieberlicious - 18 maj 2011 17:59


bild 1 - Bellas outfit

bild 2 - random bild på Ryan

bild 3 - Ryan när dom ses på flygplatsen första gången. 


Jag vaknade tidigt på morgonen. För tidigt. Men jag vet att jag var tvungen nu när flytten var på gång. Jag gick in till badrummet och jag tvättade av ansiktet, drog på lite mascara, gick ut till rummet igen, öppnade en flyttkartong och tog ut ett par slitna jeans med vit ''målarfärg'' på och en konstig t - shirt med ett par höga stövlar till. sen behövde jag ju inte hålla på att tönta mej med att platta håret eftersom jag redan hade sjukt platt hår. Jag gick ner till mamma som hade bärt ut alla kartonger till bilen redan. Det var inte så mycket, bara hennes kläder och sånt. mina kartonger var värre, jag hade HUR mycket kläder som helst.. 

jag tog ett äpple och åt på och började bära ner mina kartonger där uppeifrån mitt rum. 


- Bella, är du klar där uppe? ropade mamma (josefin) från nedervåningen. 

- Tar dom sista nu! ropade jag till svar. 


Jag slängde äppleskruttet och ställde mej vid dörren till mitt rum. Mitt gamla rum. Jag kommer sakna detta. Mina vänner. Till och med skolan! med alla knasiga ideer och saker killarna i klassen kom på. Jag log när jag tänkte på det. Jag lyfte upp kartongerna och gick ner, la in det i skåpbilen och satte mej i baksätet. 20 minuter till flygplatsen. Ni undrar säkert vart jag ska, nu har jag tiden att berätta. 


Jag heter Isabella. Mitt nya efternamn är Butler. Så ni kommer höra mej som Isabella Butler, men namnet Bella föredrar jag. Min mamma gifte sej med Martin Butler och därför ska vi flytta till Canada, den minsta lilla staden Stratford. min pappa dog när han var ute och krigade typ förra året. Sen dess har det vart lite jobbigt, men Martin har fårr både mamma och mej på fötter igen och vi försöker tänka posetivt. Min nya bror är Ryan Butler. Jag har aldrig sett han, aldrig träffat han, inte hört hans röst, inte smsat med han, Ingenting. Det bli en överraskning att se han! Jag är 16 år och han är 17 år. Finns ingenting mer och nu har vi även stannat på flygplatsen. 


Vi sa hejdå till faster Linda som skjutsade oss hit sen checkade vi in allting satte oss på planet. 


- Hur känns det då? frågade mamma och satt på helspänn. 

- Kul! sa jag och log. bara för att inte göra henne lessen idag. 

- Ryan är jättesnäll är han! ni kommer trivas tillsammans! försäkrade mamma. 

- Hoppas det! log jag. 

- Åh, glöm inte stänga av mobilen nu när vi ska starta. 

- Just det! 


Jag stängde av mobilen och la den i min väska, tog upp min iPod och hörlurarna, lutade mej mot fönstret. Somnade. 


- Bella! Bella! vakna. ruskade mamma. 

Jag öppnade sakta ögonen och kollade mej om. Det var redan mörkt ute och vi hade landat. 

- Vi är äntligen framme! sa mamma glatt och reste sej upp och tog alla grejer. 

Jag tog min väska och gick ut ur planet där Martin stod. Jag kramade om han och hälsade. Sen bakom bilen kollade en kille sej runt om. När jag fångade upp blicken på honom så log han stort och gick mot mej. 


- Hej! kul att äntligen träffa dej! Jag är Ryan Butler. Din bror. Sa han och log under luvan. Han verkade vara en mysig kille! 

- Hej, desamma. Bella. haha, Bella Butler. Log jag stort. 

Jag vände mej om och tog en stor väska. 

- WOW! cool stil syrran! Skrattade han. 

Jag fattade inte så jag kollade på min rygg och fattade då. Jag log år han. 

- Åh! Tack, ehmn, brorsan! skrattade jag! 


Vi satte oss i bilen och körde emot vårat nya hus. 


___________________________________________________________________


vad tycker ni nu om Favorite Girl? Första delen. Jag har sjukt många ideer om den här, nu i början kanske det är lite tråkigt men det blir bättre! LOVAR! 


sorry, men jag skaffar inte en ny, men kanske senare någon annan gång skaffar jag en ny blogg! LOVAR INGENTING! ;) 


njut av detta så hoppas jag på att den blir lååång! :) 


love / elin 

Presentation


tre tjejer som älskar justin bieber som kommer skriva allt det nya om justin bieber som vi kan hitta!

- läs,gilla,sprid!

Fråga mig

106 besvarade frågor

Omröstning

Vilken novell var bäst?
 Den gammla
 Den nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards